Comenius 2013-2015








2013.- 2015.gadā Līgatnes novada vidusskola realizē Comenius daudzpusējās skolu partnerības  projektu "Kultūra un vide"


http://mail.inbox.lv/view?msgmailbox=INBOX&index=12326&array_index=2391&id=2&part_id=2&actionID=view_attach&f=logo_comenius_projekts_3.jpg&thumb=0&cache=87936e6dd89bc75a408beaffaa3d5f96

Comenius daudzpusējās skolu partnerības – divgadīgi projekti, kurā ir iesaistītas vismaz trīs skolas no vismaz trim Mūžizglītības programmas dalībvalstīm. Daudzpusējās skolu partnerības projektos var piedalīties izglītības iestādes, kuras īsteno vispārējās izglītības programmas.

Aktivitātes mērķi:

  • veicināt sadarbību starp skolām Eiropā;
  • palīdzēt skolēniem un skolotājiem gūt jaunas zināšanas, attīstīt sociālās prasmes;
  • iepazīt darbu komandā;
  • mācīties plānot un īstenot projekta aktivitātes;
  • iemācīties jaunus informācijas un komunikāciju tehnoloģiju pielietošanas veidus;
  • paplašināt skolēnu un pedagogu redzesloku;
  • sekmēt svešvalodu apguvi. 
Mūsu skolas projekta partneri ir

ŞCOALA GIMNAZIALĂ "GEORGIU POPA" CIMPANI Rumānijā
 GUZELKIYI ORTAOKULU Turcijā
Oberschule Hohenkirchen Vācijā
Instituto de Eduación Secundaria Heliche Spānijā
Collège le Grand Champ Francijā
5th GYMNASIUM OF LARISA Grieķijā


Projekta "Kultūra un vide" mājas lapa
comeniusce.blogspot.com


   Līgatnieši saulainajā Grieķijā
    Comenius skolu sadarbības projekta „Kultūra un vide” pēdējā darba tikšanās notika maija sākumā Grieķijā. Līgatnes novada vidusskolu tajā pārstāvēja skolas direktore Kintija Blūmentāle, projekta koordinatore Aija Ziediņa, 9.klases skolnieces Annija Sirlaka un Emīlija Krista Grava. Tā kā pagājuši jau 2 gadi, kopš projektā darbojamies kopā ar Rumānijas, Turcijas, Vācijas, Spānijas un Francijas skolām, braucām satikt jau labi iepazītus cilvēkus, kas kļuvuši par draugiem.
Mūsu ceļojums sākās ar Atēnu iepazīšanu, kas sagaidīja ar neierastu svelmi. Izbaudījām apmēram 30 grādu amplitūdu 4 stundu laikā, bet tas netraucēja iepazīt bagātīgo pilsētas vēsturi, izstaigāt Akropoli un apskatīt Partenonu, apmeklēt nacionālo arheoloģijas muzeju. Kā atzina paši grieķi, jebkurā vietā viņu valstī var uzdurties vēstures liecībām.
Mūsu sadarbības skola atrodas Larisā- pilsētā ar 200 tūkstoš iedzīvotājiem un 8000 gadīgu vēsturi Grieķijas vidienē. Pieņemšanā pie pilsētas mēra tikām iepazīstināti ar pašvaldības prioritātēm un vēstures un kultūras pieminekļiem. Ģimnāzijā mācās skolēni no 11 līdz 15 gadiem, un ik rīts sākas ar lūgšanu. Atšķirībā no mūsu skolas, stundas ir 45 minūšu garas, bet skolā nav iespēja paēst. Ļoti lielu nozīmi grieķi velta privātstundām, kas dažreiz ilgst līdz pat pusnaktij. Izjutām lielu viesmīlību, atsaucību un ieinteresētību no skolēnu vecāku puses, kas laipni uzņēma ārzemju bērnus savās ģimenēs.
Grieķijas draugi centās mums izrādīt gan savas valsts dabu, gan kultūru. Uzkāpām Olimpā, apmeklējām Meteoras klosterus, iepazinām Larisas kultūras pieminekļus, peldējāmies Egejas jūrā. Ļoti interesanti bija izbaudīt kultūras atšķirības, piemēram, to, ka saviesīgā dzīve sākas tikai vakaros, kad kļūst vēsāks, un turpinās līdz pat trijiem no rīta. Sajūsminājāmies par apelsīnkokiem pilsētu ielās, par marmora grīdām sabiedriskajās celtnēs, brīnījāmies par pārgalvīgajiem auto un moto braucējiem, mācījāmies tautas dejas, apguvām arī pamatfrāzes grieķu valodā. Vislielāko jautrību radīja tas, ka „jā” grieķiski ir „Ne”. Tā kā bijām viesi, krīzi neizjutām, taču sarunās visu laiku parādījās grieķu pārdzīvojumi par situāciju valstī.
Projekts beidzas jūlijā, taču ceram, ka sadarbība turpināsies arī vēlāk un pavisam drīz jau atkal tiksimies. Par to, ka projekts ir bijis veiksmīgs, liecina daudzi jauniegūtie draugi, uzlabotās angļu valodas zināšanas un komunikācijas prasmes. Mūsu skolēni ir pierādījuši sevi kā radošus, draudzīgus un sabiedriskus jauniešus ar plašu redzesloku.
Paldies arī skolēnu vecākiem un Līgatnes novada domei par sadarbību un atsaucību šajos 2 projekta gados!

Comenius projekta svinēšana Larisas pilsētas parkā.
Annijas viesģimene. Chrisa jau septembrī viesojās Latvijā un dzīvoja Annijas ģimenē.

Emīlija Krista kopā ar savu grieķu māsu Marilenu.



  



Comenius projekts Francijā-2015.gada marts

   Skolu sadarbības projekta „Kultūra un vide” 6.darba tikšanās notika marta sākumā Francijā. Turp devās skolotājas Dace Zariņa un Dace Bicāne, Līgatnes novada vidusskolas skolnieces Hanna Lagone, Beāte Liepiņa- Dandena un Anete Vinķele, kā arī projekta koordinatore Aija Ziediņa. Meitenēm īpaši šis bija piedzīvojumiem bagāts brauciens, jo daudzas lietas viņas izbaudīja pirmo reizi- lidojumu ar lidmašīnu, lāzerspēles, pārgājienu Alpos ar sniega kurpēm. Neparedzēti nācās iepazīt Frankfurtes lidostu, jo tehnisku problēmu dēļ nokavējām lidojumu uz Lionu, taču viss beidzās laimīgi!
Rumānijas, Turcijas, Vācijas, Latvijas, Spānijas, Latvijas un Grieķijas skolēni mājas darbā bija sagatavojuši prezentācijas par „zaļāku” dzīvesveidu. Prieks bija dzirdēt, ka turku skolēni atceras mūsu skolas telpaugus un Latvijas mežus. Savukārt mājinieki- Pont de Cheruy  pilsētas Le Grand Champ koledžas  skolēni- lepojās ar savām ūdens attīrīšanas iekārtām un saules baterijām. Skolas kora dalībnieki, gaidot viesus, bija iemācījušies dziesmas 7 valodās. Latviski, protams, „Prāta vētras” dziesmu ar atzinumu, ka mūsu valoda ir ļoti grūta.
Iepazinām Lionu, vienu no Francijas lielākajām pilsētām, kas bijusi arī valsts galvaspilsēta. Ar 3D bildēm apgleznotās māju sienas ir pēdējā laika aktualitāte un lieta, ar ko Liona ir slavena. Un, protams, mazais princis, jo Antuāns Sent Ekziperī – grāmatas „Mazais princis” autors -ir dzimis šajā pilsētā.
Mums ļoti veicās ar laikapstākļiem, jo Alpu kalnus Šartrēzē un pārgājienu ar sniega kurpēm varējām izbaudīt sauļojoties. Interesantas bija arī praktiskās nodarbības par lavīnbīstamību un cilvēku meklēšanu sniegā.
Ir iegūti jauni draugi, izbaudīta Francijas kultūra un iepazīta Francijas daba. Lai novērtētu to, kas labs ir mums pašiem, jābūt iespējai salīdzināt. Mēs sajūsminājāmies par lielisko skolas ēku un modernajiem kabinetiem, bet žogs ap skolu neradīja prieku. Un, šķiet, ka tie, kas nav bijuši Latvijā, joprojām mūsu valsti jauks ar Lietuvu līdzīgā nosaukuma dēļ.
Anete, Hanna un Beāte pie pieminekļa Ronas upei Lionā

Kopā ar grieķu un franču skolēniem Alpu kalnos, Šartrēzē

Le Grand Champ koledžā Pont de Cheruy pilsētā

Meitenes stāsta par "zaļāku" dzīvi Latvijā un Līgatnē



2014.gada novembris
Piektā darba tikšanās Spānijā, Olivares



     2 dienas pēc tam, kad Latvijā uzsniga pirmais sniegs, mūsus skolas Comenius skolu sadarbības projekta „Kultūra un vide” koordinatore Aija Ziediņa, skolotāja Liene Pīlēģe, 8.a klases skolniece Linda Tralle un 9.b klases skolniece Laura Freimane devās piektajā projekta darba vizītē uz Spāniju. Devāmies pie jau iepazītiem draugiem, tāpēc uztraukums bija mazāks kā pirmajās tikšanās reizēs. Izbaudījām pat +24 grādu siltumu un kā brīnumpasaku stāstījām mūsu spāņu un grieķu draugiem par sniegu un dāvinājām skolēnu darinātās papīra sniegpārsliņas. Tās arī iemācījām gatavot dažiem projekta partneriem.
    Mūsu sadarbības skola atrodas Andalūzijā, Olivares pilsētā, 19 km no Seviļas, kurp no Madrides devāmies ar mašīnu, lai izbaudītu Spānijas reljefu un dabas skatus. Skola, kurā mācās 1200 skolēni, ir slavena visā valstī ar saviem vertikālajiem dārziem. To veidošanu apguva arī Rumānijas, Turcijas, Latvijas, Francijas, Vācijas un Grieķijas jaunieši Eiropas klases ietvaros. Lielais skolēnu skaits prasa arī īpašus drošības pasākumus skolā, taču mums ļoti dīvaini šķita žogi, restes pie logiem un atslēgas tualetēs. Taču priecājāmies par mūziku skolas zvana vietā visos starpbrīžos un to, ka Latvijas viesiem par godu skanēja arī dziesmas latviešu valodā. Katras valsts skolēni stāstīja par draudiem dabas un kultūras pieminekļiem, bet pēdējā dienā tika nofilmēts video ar aicinājumu valstu valdībām saudzēt vidi. Bet Olivares skolas dārzā tagad augs Comenius projekta dalībnieku iestādītais olīvkoks.
   Apmeklējām Donjanas nacionālo parku, kur satikām ne tikai flamingo, bet arī baltos stārķus, kas ziemas pavada siltajās zemēs. Jauka bija pēcpusdiena pie Atlantijas okeāna ar pastaigām, gliemežvāku meklēšanu un dažu drosmīgāko projekta dalībnieku peldi. Un tagad visi zina, kas ir spāņu tradicionālais ēdiens paelja un kā dejo flamenko. Iepazinām arī saules enerģijas spēkstacijas darbību.
   Andalūzija ir Spānijas lauksaimniecības reģions, redzējām milzīgas zemeņu siltumnīcu plantācijas, olīvkoku, mandarīnu, apelsīnu un citronu dārzus. Spāņiem mūsu sajūsma par citrusaugļiem šķita tikpat dīvaina kā mums viņu pārsteigums par āboliem Līgatnes vidusskolas dārzā. Taču Ziemassvētku dekorāciju virtenes apelsīnkokos ar oranžiem augļiem izskatās lieliski!
Seviļā iepazinām krāšņo Spānijas laukumu un karaļa pili Alkazar pili ar tās brīnišķīgajiem dārziem, kā arī apskatījām Seviļas katedrāli un Kristofora  Kolumba apbedījumu tajā.  Meitenes, dzīvojot viesģimenēs, slavēja viesmīlību, atsaucību un laipnību. Šķirties bija tik grūti, taču jaunieši jau saplānojuši nākamo viesošanos Andalūzijā. Ir iegūti daudz jauni draugi, un sākam jau domāt par nākamo projekta darba tikšanos Francijā.

 7 valstu skolēnu veidotais "vertikālais dārzs"

 Olivares skolas vestibils un informācija par Comenius projektu

 Linda un Laura stāsta par draudiem dabas un kultūras pieminekļiem Latvijā

 Latviešu meitenes kopā ar franču skolēniem Seviļā


 Filmējot aicinājumu Eiropas institūcijām (fonā- vertikālais dārzs)
  Madridē pie skulptūras "Eiropas nolaupīšana"



                             2014.gada septembris. 
 Uzņemam viesus Līgatnē (ceturtā darba tikšanās)
   Rit Eiropas Savienības Mūžizglītības programmas Comenius apakšprogrammas skolu sadarbības projekta „Kultūra un vide” otrais darba gads.  Pēc 3 ārzemju darba tikšanās reizēm arī Līgatnei bija pienācis laiks uzņemt ciemiņus, un 22.septembrī mūsu novadā ieradās 35 viesi no 6 partnerskolām Rumānijā, Turcijā, Vācijā, Spānijā, Francijā un Grieķijā. Visilgāko ceļu bija mērojuši rumāņi, kas ieradās ar savu miniautobusu, savukārt pārējos viesus sagaidījām lidostā. Lielākās temperatūras atšķirības izjuta mūsu grieķu draugi, ielidojot no +35 grādiem Latvijas rudenī, kas viņiem šķita jau īsta ziema. Lai labāk iepazītu valsti, tradīcijas un kultūru, katrā viesošanās reizē skolēni dzīvo viesģimenēs, tāpēc man ir liels prieks par 15 atsaucīgajām līgatniešu ģimenēm, kuras piekrita uz 5 dienām uzņemt, izmitināt, pabarot un iepazīstināt ar sadzīvi skolēnu (un dažas ģimenes pat divus skolēnus), kas nerunā latviski (un varbūt slikti runā angliski), bet pēc šīm dienām izdarīs secinājumus par visu Latviju.
Centāmies laiku saplānot tā, lai varētu iepazīstināt ciemiņus ar pēc iespējas vairāk kultūras un vides objektiem un mūsu tradīcijām. Viesi iepazina skolas ēkas Līgatnē un Augšlīgatnē, nobaudīja skolas pusdienas, vizinājās ar prāmi, izstaigāja Līgatnes dabas takas un vides inspektores Andas Andrušaites vadībā iepazina GNP un izglītojošās vides spēles. Koncertā Līgatnes kultūras namā piedalījās gan līgatnieši, gan katras partnerskolas pārstāvji, un ikviens priekšnesums tika uzņemts ar sajūsmu, īpaši grieķu tautas dejas. Vienu dienu veltījām Rīgai- Eiropas kultūras galvaspilsētai. Angliski runājoši gidi viesus iepazīstināja ar Vecrīgu, baudījām latviešu ēdienus atpūtas centrā „Lido”, bet vakarā apskatījām Balto kāpu Saulkrastos, kur nejauši satikām Ādažu vidusskolas Comenius projekta dalībniekus. Ceturtdiena sākās ar papīrizgatavošanas darbnīcu skolēniem Amatu centra meistares Diānas Gustavas vadībā. Skolēnu darbi izdevās apbrīnojami kvalitatīvi un interesanti, tie aizceļoja līdzi jauniešiem uz mājām . Bet, kamēr skolēni darbojās praktiski, skolas direktore viesskolotājus iepazīstināja ar izglītības sistēmu Latvijā. Diena turpinājās Cēsīs, kur, izrādot cieņu mūsu viesiem, apmeklējām turku kapus un uzzinājām par 19.gadsimta sākuma notikumiem. Savukārt viduslaikus iepazinām Cēsu pilī. Un tad vēl viena praktiska darbošanās- pīrāgu cepšana pie Ainas Tarasovas „Krūmiņos”, un klāt jau atvadu ballīte ar sertifikātiem, ar latviešu, grieķu, spāņu tautas dejām, ar atvadu asarām! Visiem kopā atlika vien secināt, ka laiks paskrējis ļoti ātri. Piektdienas rītā skolotāji sēdās pie „apaļā galda” viesu namā „Lāču miga”, lai izvērtētu paveikto un plānotu nākamos pasākumus. Saņēmām ļoti daudz komplimentus par interesantajām aktivitātēm, par viesmīlību un atsaucību, par skaisto un sakopto apkārtni un skolu.
Tad, kad ciemiņi jau bija atgriezušies mājās, viesģimenēm tika lūgts izvērtēt pasākumu un atbildēt uz jautājumiem par to, kas izdevās un kas nākamreiz būtu jādara savādāk . Visi atzina, ka pasākums ir izdevies ļoti interesants, un nākamreiz vairs nebūs bail uzņemt viesskolēnus savās mājās. Žēl tikai, ka dienas bija saplānotas tik ļoti strikti, ka maz atlicis laiks vienkārši parunāties ar ciemiņiem.
Paldies visiem, kas palīdzēja un atbalstīja projekta aktivitātes!
Viesi aizbraukuši, taču projekts turpinās! Un skolēni jau gatavo nākamos mājas darbus par dabu, vidi un kultūru.






22.septembris- projekta partneru ierašanās, iepazīšanās ar viesģimenēm.
23.septembris- iepazīšanās ar skolu, dalībvalstu skolēnu prezentācijas par paveikto pirmajā darba gadā.



                        Pēcpusdienā- prāmja apmeklējums un aktivitātes Līgatnes dabas takās.





                                           Vakarā- līgatniešu un viesu koncerts kultūras namā.








24.septembris- ekskursija Vecrīgā, pusdienas Lido un Baltās kāpas apskate Saulkrastos



25.septembris- pamatskolas ēkas apskate, papīrgatavošanas darbnīca un prezentācija par izglītības sistēmu Latvijā.



Dienas turpinājums Cēsīs- turku kapu apmeklējums un  Cēsu pils apskate. Turpinājums "Krūmiņos" pie Ainas Tarasovas, lai kopīgi ceptu pīrāgus.




Vakarā sertifikātu ceremonija, atvadu vakariņas un ballīte ar tradicionālajām latviešu, grieķu, spāņu dejām.










Comenius projekta sanāksme Vācijā.


      Mācību gads tuvojas noslēgumam, un noslēgumam tuvojas arī skolu sadarbības Comenius projekta „Kultūra un vide” pirmais gads. Lai izvērtētu paveikto, partnerskolu skolēni un skolotāji no Rumānijas, Turcijas, Latvijas, Spānijas, Francijas un Grieķijas maija sākumā pulcējās Vācijā, Hohenkirchen, kas atrodas Vangerlandes provincē. Līgatnes novada vidusskolu šajā sanāksmē pārstāvēja skolotāja Ilga Gablika, projekta koordinatore Aija Ziediņa, skolēni Nikola Drēviņa, Kristena Cīrule un Marks Kauls. Līdzi vedām arī radošos mājas darbus- zīmējumus un esejas par projekta tēmu.

     Arī Vācijā, tāpat kā iepriekš Rumānijā un Turcijā, iepazinām skolu un izglītības sistēmu valstī. Mūsu sadarbības skola ir būvēta 700 skolēniem, taču apmēram 5 gadu laikā skolēnu skaits ir divkārt samazinājies gan migrācijas, gan zemās dzimstības dēļ. Ar pārsteigumu konstatējām, ka no 37 skolotājiem 17 ir vīrieši.

     Organizatori bija lieliski saplānojuši nedaudzās dienas, ko pavadījām kopā. Apmeklējām alus rūpnīcu Jever, kurā ražo arī bionādi (tā varētu būt limonādes radiniece), iepazinām Brēmenes arhitektūru un vēsturi, kā arī daudzās Brēmenes muzikantu skulptūras. Taču neaizmirstamākais un iespaidīgākais bija dubļu pārgājiens, kurā izbaudījām, ko nozīmē teiciens „jūra līdz ceļiem”. No piekrastes līdz Baltrum salai gidu pavadībā devāmies bēguma laikā, kad Ziemeļjūra ir atkāpusies, bet atpakaļ pēcpusdienā šo pašu maršrutu veicām ar prāmi, jo bija paisums. Prieks par mūsu brašajiem skolēniem, kas ar optimismu veica šo pārgājienu!

      Izbaudījām skolotāju, skolēnu un ģimeņu viesmīlību, ieguvām daudz jaunu draugu, tāpēc noslēgumā bija grūti šķirties un nobira arī dažas asariņas. Taču, ļoti iespējams, kādu no iepazītajiem cilvēkiem sastapsim septembrī Līgatnē, jo nākamā projekta sanāksme notiks Latvijā.


  Iepazīstam Āraišu arheoloģisko muzejparku

   2014.gada 30.aprīlī Līgatnes novada vidusskolas 5.-7.klašu skolēni projekta "Kultūra un vide" ietvaros apmeklēja Āraišu muzejparku, iepazina Āraišu vējdzirnavas un apskatīja Cīrulīšu dabas taku Cēsīs.








Comenius projekta dalībnieku tikšanās Turcijā



   No 3.līdz 7.martam Turcijā, Karamursel pilsētā, notika  Comenius skolu sadarbības  projekta „Kultūra un vide” otrā tikšanās. Līgatnes novada vidusskolu tajā pārstāvēja projekta koordinatore Aija Ziediņa, skolotājas Baiba Aizupiete un Ritma Timermane, skolēni Elīna Tabaka (10.klase), Egija Linda Nežborte (8.a klase), Dāvis Pipirs (8.b klase) un Mariss Vizulis (8.b klase). Skolēni no 7 skolām projekta partnervalstīs (Grieķijas, Rumānijas, Turcijas, Vācijas, Latvijas, Spānijas un Francijas) bija sagatavojuši mājas darbu- prezentācijas par savas valsts floru un faunu, kā arī mitoloģiju un ticējumiem, kas saistīti ar augiem un dzīvniekiem. Iepazinām arī Turcijas izglītības sistēmu un mācījāmies turku tautas dejas. Eiropas klasē skolēni jauktās grupās veidoja plakātus par mežu, pārrunāja tā nozīmi un problēmas. Mums bija lieliska iespēja iepazīt musulmaņu valsts kultūru- apmeklējot mošeju un muzejus , baudot nacionālos ēdienus, dzīvojot viesģimenēs, vērojot pilsētu ielas, klausoties mūziku un dejojot. Pārsteidzoši bija visās klasēs redzēt Turcijas valsts dibinātāja Mustafa Kemala Ataturka portretus un citātus no viņa runām, skolotājām tas atgādināja padomju laikus. Apmeklējām arī šī politiķa savrupmāju- muzeju jūras krastā. Redzējām to, kā politiķi gatavojas vietējo pašvaldību vēlēšanām marta beigās, un aktīvākās partijas jau spējām atpazīt. Lieliska gida pavadībā Stambulā iepazinām Sofijas katedrāli, Topkapi pili un Zilo mošeju. Esot teiciens, ka, ja rok Sauda Arābijā, izrok naftu, ja rok Anatolijā (Turcijas Āzijas daļā), izrok ūdeni, bet, ja rok Stambulā, izrok vēsturi. Apmeklējām arī Yalovu- pilsētu, kas slavena ar saviem dārziem un termālajiem ūdeņiem.

   Mūsu partnerskola atrodas Turcijas Āzijas daļā pie Marmora jūras, un, pēc ielidojošanas  starptautiskajā lidostā Eiropas daļā, šķērsojām Bosfora šaurumu, lai veiktu 2 stundu braucienu gar Izmitas līci uz Karamursel. Mūs sajūsmināja vietējo iedzīvotāju viesmīlība, skolotāju un vecāku atsaucība, gādība un ieinteresētība, ziedošās mimozas un magnolijas, apelsīnu un citronkoki, kā arī milzīgie Turcijas karogi virs pilsētām. Neizpalika arī gliemežvāku un marmora gabaliņu lasīšana Marmora jūras krastā.

   Tā kā pasaule kļūst arvien mazāka un ceļot kļūst arvien iespējamāk, esam pārliecināti, ka apmeklēsim mūsu jauniegūtos draugus atkal. 


 Visu projekta dalībnieku kopbilde uz Marmora jūras fona.


 Prezentējot Latvijas floru un faunu


 Turku nacionālās kāzu dejas


 Pie ieejas Topkapi pilī blakus milzu platānai




Comenius projekta „Kultūra un vide” ietvaros
tiek izsludināts radošo darbu konkurss par dabu.
Var iesniegt zīmējumus, dzejoļus, esejas, komiksus, muzikālos darbus par Latvijas dabu- augiem, dzīvniekiem, ūdeņiem. Dzejoļiem un esejām jābūt angļu valodā.
Darbus jāiesniedz klašu audzinātājiem līdz aprīļa beigām. Labākie darbi ceļos uz projekta partnerskolu Vācijā.

 


Comenius projekta 'Kultūra un vide" logo konkurss

Te nu ir iespēja ikvienam apskatīt Comenius projekta "Kultūra un vide" logo konkursa dalībnieku 11 labākos darbus.(Kopā tika iesniegti 53 logo zīmējumi)
 autors: Amanda Linde, 9.klase.
 autors:Renāte Strelēvica, 9.klase
 autors: Agute Klints, 9.klase.
 autors: Samanta Baumane, 9.klase.
 autors: Egija Nežborte, 8.klase.
 autors: Santa Kurzemniece, 9.klase.
 autors: Ingūna Samarina, 6.klase
 autors: Samanta Samarina, 8.klase
 autors: Aleksandra Hiļčuka, 8.klase.
autors: Elīza Vaska, 6.klase.
autors: Elīna Tabaka , 10.klase


Comenius projekta „Kultūra un vide” dalībnieku tikšanās Rumānijā.

No 11.līdz 15.novembrim notika Comenius skolu sadarbības projekta „Kultūra un vide” pirmā tikšanās Rumānijā. Tajā piedalījās skolēni un skolotāji no Grieķijas, Turcijas, Spānijas, Francijas, Vācijas, Latvijas un Rumānijas. Galvenais projekta mērķis ir iepazīt un saprast Eiropas valstu kultūru un apkārtējo vidi.
Skolēnu mājas darbs bija uzzīmēt projekta logo un plakātu. Katra projekta dalībvalsts to veica savās skolās. Līgatnes novada vidusskolā ļoti daudz bērnu iesaistījās šajā aktivitātē, un skolēniem palīdzēja vizuālās un lietišķās mākslas skolotājas Ināra Brence un Dace Štrassere. Trīs labākie darbi tika izvirzīti tālākai visu dalībvalstu vērtēšanai. Labāko logo autori bija Elīza Vaska, Elīna Tabaka un Aleksandra Hiļčuka. Plakātus bērni veidoja pa grupām. Labāko darbu autori bija Inguna un Samanta Samarinas, 6.a klase – Kārlis Vanags, Anna Rijniece, Sabīne Medvedeva, Loreta Litvinoviča, Dāvis Pocevičs, Dāvis Kažemaks, kā arī 8.a klases komanda ( Aleksandra Hiļčuka, Emīlija Krista Grava, Egija Nežborte, Digna Bendzelovska un Lauma Krūmiņa).
Pirmajā projekta ārzemju braucienā, kas tiek saukta par mobilitāti, devāmies mēs, Līgatnes novada vidusskolas sestklasnieki, Anna Rijniece, Elīza Vaska un Kārlis Vanags, kā arī projekta koordinatore skolotāja Aija Ziediņa un skolas direktore Kintija Blūmentāle.
Tā kā mūsu partnerskola atrodas Ungārijas pierobežā, tad lidojām uz Budapeštu, kur bija iespēja apskatīt šo skaisto pilsētu, Donavu un tās tiltus. Rumānijā skolēni no ārzemēm dzīvoja viesģimenēs. Mūsu sadarbības skola ir maza lauku skoliņa, un visi viņu skolēni un vecāki tika iesaistīti šajā projektā. Pirmajā dienā prezentējām savu skolu, kā arī uzaicinājām jauniegūtos draugus apmeklēt Latviju 2014.gadā, kad Rīga būs Eiropas kultūras galvaspilsēta. Mākslas stundās zīmētās pastkartes nonāca pie mūsu sadarbības partneriem (Kristas Leišavnieces zīmējums- Francijā, Lindas Tralles zīmējums aizceļoja uz Vāciju, Voldemāra Dzeņa- uz Spāniju, Toma Dundes – uz Turciju, Alises Zommeres- uz Grieķiju, bet Daira Kļaviņa pastkarte palika rumāņu ciematā Cimpani). Katru dienu bija ekskursijas uz interesantām vietām. Timišoārā apskatījām Brīvdabas muzeju un vietas, kas saistītas ar neatkarības revolūciju 1989.gadā. Karsta alās Karpatu kalnos iepazinām stalaktītus un stalagmītus. Štei pilsētā uzzinājām par vara ieguves procesu.
Liels bija mūsu prieks, ka Elīnas Tabakas zīmētais logo uzvarēja starpvalstu balsojumā, un tagad būs redzams uz visiem projekta dokumentiem 2 gadu garumā. Priecājamies arī par to, ka mūs slavēja par labām angļu valodas zināšanām.

Līgatnes novada vidusskolas skolēni
Anna Rijniece, Elīza Vaska, Kārlis Vanags



Mēs lepojamies!



Comenius skolu sadarbības projekta „Kultūra un vide” logo konkursā 7 partnerskolu balsojumā ir uzvarējis Līgatnes novada vidusskolas 10.klases skolnieces Elīnas Tabakas zīmētais logo.