2013.- 2015.gadā Līgatnes novada vidusskola realizē Comenius daudzpusējās skolu partnerības projektu "Kultūra un vide"
Comenius daudzpusējās skolu partnerības – divgadīgi projekti, kurā ir iesaistītas vismaz trīs skolas no vismaz trim Mūžizglītības programmas dalībvalstīm. Daudzpusējās skolu partnerības projektos var piedalīties izglītības iestādes, kuras īsteno vispārējās izglītības programmas.
Aktivitātes mērķi:
- veicināt sadarbību starp skolām Eiropā;
- palīdzēt skolēniem un skolotājiem gūt jaunas zināšanas, attīstīt sociālās prasmes;
- iepazīt darbu komandā;
- mācīties plānot un īstenot projekta aktivitātes;
- iemācīties jaunus informācijas un komunikāciju tehnoloģiju pielietošanas veidus;
- paplašināt skolēnu un pedagogu redzesloku;
- sekmēt svešvalodu apguvi.
ŞCOALA GIMNAZIALĂ "GEORGIU POPA" CIMPANI Rumānijā
GUZELKIYI ORTAOKULU Turcijā
Oberschule Hohenkirchen Vācijā
Instituto de Eduación Secundaria Heliche Spānijā
Collège le Grand Champ Francijā
5th GYMNASIUM OF LARISA Grieķijā
Projekta "Kultūra un vide" mājas lapa
comeniusce.blogspot.com
Līgatnieši saulainajā Grieķijā
Comenius
skolu sadarbības projekta „Kultūra un vide” pēdējā darba tikšanās notika maija
sākumā Grieķijā. Līgatnes novada vidusskolu tajā pārstāvēja skolas direktore
Kintija Blūmentāle, projekta koordinatore Aija Ziediņa, 9.klases skolnieces
Annija Sirlaka un Emīlija Krista Grava. Tā kā pagājuši jau 2 gadi, kopš projektā
darbojamies kopā ar Rumānijas, Turcijas, Vācijas, Spānijas un Francijas skolām,
braucām satikt jau labi iepazītus cilvēkus, kas kļuvuši par draugiem.
Mūsu ceļojums
sākās ar Atēnu iepazīšanu, kas sagaidīja ar neierastu svelmi. Izbaudījām
apmēram 30 grādu amplitūdu 4 stundu laikā, bet tas netraucēja iepazīt bagātīgo
pilsētas vēsturi, izstaigāt Akropoli un apskatīt Partenonu, apmeklēt nacionālo
arheoloģijas muzeju. Kā atzina paši grieķi, jebkurā vietā viņu valstī var
uzdurties vēstures liecībām.
Mūsu
sadarbības skola atrodas Larisā- pilsētā ar 200 tūkstoš iedzīvotājiem un 8000 gadīgu vēsturi Grieķijas
vidienē. Pieņemšanā pie pilsētas mēra tikām iepazīstināti ar pašvaldības
prioritātēm un vēstures un kultūras pieminekļiem. Ģimnāzijā mācās skolēni no 11
līdz 15 gadiem, un ik rīts sākas ar lūgšanu. Atšķirībā no mūsu skolas, stundas
ir 45 minūšu garas, bet skolā nav iespēja paēst. Ļoti lielu nozīmi grieķi velta
privātstundām, kas dažreiz ilgst līdz pat pusnaktij. Izjutām lielu viesmīlību,
atsaucību un ieinteresētību no skolēnu vecāku puses, kas laipni uzņēma ārzemju
bērnus savās ģimenēs.
Grieķijas draugi
centās mums izrādīt gan savas valsts dabu, gan kultūru. Uzkāpām Olimpā,
apmeklējām Meteoras klosterus, iepazinām Larisas kultūras pieminekļus,
peldējāmies Egejas jūrā. Ļoti interesanti bija izbaudīt kultūras atšķirības,
piemēram, to, ka saviesīgā dzīve sākas tikai vakaros, kad kļūst vēsāks, un
turpinās līdz pat trijiem no rīta. Sajūsminājāmies par apelsīnkokiem pilsētu
ielās, par marmora grīdām sabiedriskajās celtnēs, brīnījāmies par pārgalvīgajiem
auto un moto braucējiem, mācījāmies tautas dejas, apguvām arī pamatfrāzes
grieķu valodā. Vislielāko jautrību radīja tas, ka „jā” grieķiski ir „Ne”. Tā kā
bijām viesi, krīzi neizjutām, taču sarunās visu laiku parādījās grieķu
pārdzīvojumi par situāciju valstī.
Projekts
beidzas jūlijā, taču ceram, ka sadarbība turpināsies arī vēlāk un pavisam drīz
jau atkal tiksimies. Par to, ka projekts ir bijis veiksmīgs, liecina daudzi jauniegūtie
draugi, uzlabotās angļu valodas zināšanas un komunikācijas prasmes. Mūsu
skolēni ir pierādījuši sevi kā radošus, draudzīgus un sabiedriskus jauniešus ar
plašu redzesloku.
Paldies arī
skolēnu vecākiem un Līgatnes novada domei par sadarbību un atsaucību šajos 2
projekta gados!
![]() |
Comenius projekta svinēšana Larisas pilsētas parkā. |
![]() |
Annijas viesģimene. Chrisa jau septembrī viesojās Latvijā un dzīvoja Annijas ģimenē. |
![]() |
Emīlija Krista kopā ar savu grieķu māsu Marilenu. |
Comenius projekts
Francijā-2015.gada marts
Skolu sadarbības projekta „Kultūra un vide” 6.darba tikšanās
notika marta sākumā Francijā. Turp devās skolotājas Dace Zariņa un Dace Bicāne,
Līgatnes novada vidusskolas skolnieces Hanna Lagone, Beāte Liepiņa- Dandena un
Anete Vinķele, kā arī projekta koordinatore Aija Ziediņa. Meitenēm īpaši šis
bija piedzīvojumiem bagāts brauciens, jo daudzas lietas viņas izbaudīja pirmo
reizi- lidojumu ar lidmašīnu, lāzerspēles, pārgājienu Alpos ar sniega kurpēm.
Neparedzēti nācās iepazīt Frankfurtes lidostu, jo tehnisku problēmu dēļ
nokavējām lidojumu uz Lionu, taču viss beidzās laimīgi!
Rumānijas, Turcijas, Vācijas, Latvijas, Spānijas, Latvijas
un Grieķijas skolēni mājas darbā bija sagatavojuši prezentācijas par „zaļāku”
dzīvesveidu. Prieks bija dzirdēt, ka turku skolēni atceras mūsu skolas
telpaugus un Latvijas mežus. Savukārt mājinieki- Pont de Cheruy pilsētas Le Grand Champ koledžas skolēni- lepojās ar savām ūdens attīrīšanas
iekārtām un saules baterijām. Skolas kora dalībnieki, gaidot viesus, bija
iemācījušies dziesmas 7 valodās. Latviski, protams, „Prāta vētras” dziesmu ar
atzinumu, ka mūsu valoda ir ļoti grūta.
Iepazinām Lionu, vienu no Francijas lielākajām pilsētām, kas
bijusi arī valsts galvaspilsēta. Ar 3D bildēm apgleznotās māju sienas ir pēdējā
laika aktualitāte un lieta, ar ko Liona ir slavena. Un, protams, mazais
princis, jo Antuāns Sent Ekziperī – grāmatas „Mazais princis” autors -ir dzimis
šajā pilsētā.
Mums ļoti veicās ar laikapstākļiem, jo Alpu kalnus Šartrēzē
un pārgājienu ar sniega kurpēm varējām izbaudīt sauļojoties. Interesantas bija
arī praktiskās nodarbības par lavīnbīstamību un cilvēku meklēšanu sniegā.
Ir iegūti jauni draugi, izbaudīta Francijas kultūra un
iepazīta Francijas daba. Lai novērtētu to, kas labs ir mums pašiem, jābūt
iespējai salīdzināt. Mēs sajūsminājāmies par lielisko skolas ēku un modernajiem
kabinetiem, bet žogs ap skolu neradīja prieku. Un, šķiet, ka tie, kas nav bijuši
Latvijā, joprojām mūsu valsti jauks ar Lietuvu līdzīgā nosaukuma dēļ.
![]() |
Anete, Hanna un Beāte pie pieminekļa Ronas upei Lionā |
![]() |
Kopā ar grieķu un franču skolēniem Alpu kalnos, Šartrēzē |
Le Grand Champ koledžā Pont de Cheruy pilsētā |
![]() |
Meitenes stāsta par "zaļāku" dzīvi Latvijā un Līgatnē |
2014.gada novembris
Piektā darba tikšanās Spānijā, Olivares
2 dienas pēc tam, kad Latvijā uzsniga pirmais sniegs, mūsus skolas Comenius skolu sadarbības projekta „Kultūra un
vide” koordinatore Aija Ziediņa, skolotāja Liene Pīlēģe, 8.a klases skolniece
Linda Tralle un 9.b klases skolniece Laura Freimane devās piektajā projekta
darba vizītē uz Spāniju. Devāmies pie jau iepazītiem draugiem, tāpēc uztraukums
bija mazāks kā pirmajās tikšanās reizēs. Izbaudījām pat +24 grādu siltumu un kā
brīnumpasaku stāstījām mūsu spāņu un grieķu draugiem par sniegu un dāvinājām
skolēnu darinātās papīra sniegpārsliņas. Tās arī iemācījām gatavot dažiem
projekta partneriem.
Mūsu sadarbības skola atrodas Andalūzijā, Olivares
pilsētā, 19 km no Seviļas, kurp no Madrides devāmies ar mašīnu, lai izbaudītu
Spānijas reljefu un dabas skatus. Skola, kurā mācās 1200 skolēni, ir slavena
visā valstī ar saviem vertikālajiem dārziem. To veidošanu apguva arī Rumānijas,
Turcijas, Latvijas, Francijas, Vācijas un Grieķijas jaunieši Eiropas klases
ietvaros. Lielais skolēnu skaits prasa arī īpašus drošības pasākumus skolā,
taču mums ļoti dīvaini šķita žogi, restes pie logiem un atslēgas tualetēs. Taču
priecājāmies par mūziku skolas zvana vietā visos starpbrīžos un to, ka Latvijas
viesiem par godu skanēja arī dziesmas latviešu valodā. Katras valsts skolēni
stāstīja par draudiem dabas un kultūras pieminekļiem, bet pēdējā dienā tika
nofilmēts video ar aicinājumu valstu valdībām saudzēt vidi. Bet Olivares skolas
dārzā tagad augs Comenius projekta dalībnieku iestādītais olīvkoks.
Apmeklējām Donjanas
nacionālo parku, kur satikām ne tikai flamingo, bet arī baltos stārķus, kas
ziemas pavada siltajās zemēs. Jauka bija pēcpusdiena pie Atlantijas okeāna ar
pastaigām, gliemežvāku meklēšanu un dažu drosmīgāko projekta dalībnieku peldi.
Un tagad visi zina, kas ir spāņu tradicionālais ēdiens paelja un kā dejo
flamenko. Iepazinām arī saules enerģijas spēkstacijas darbību.
Andalūzija ir
Spānijas lauksaimniecības reģions, redzējām milzīgas zemeņu siltumnīcu
plantācijas, olīvkoku, mandarīnu, apelsīnu un citronu dārzus. Spāņiem mūsu
sajūsma par citrusaugļiem šķita tikpat dīvaina kā mums viņu pārsteigums par
āboliem Līgatnes vidusskolas dārzā. Taču Ziemassvētku dekorāciju virtenes
apelsīnkokos ar oranžiem augļiem izskatās lieliski!
Seviļā iepazinām krāšņo Spānijas laukumu un karaļa pili Alkazar
pili ar tās brīnišķīgajiem dārziem, kā arī apskatījām Seviļas katedrāli un
Kristofora Kolumba apbedījumu tajā. Meitenes, dzīvojot viesģimenēs, slavēja
viesmīlību, atsaucību un laipnību. Šķirties bija tik grūti, taču jaunieši jau
saplānojuši nākamo viesošanos Andalūzijā. Ir iegūti daudz jauni draugi, un
sākam jau domāt par nākamo projekta darba tikšanos Francijā.
Olivares skolas vestibils un informācija par Comenius projektu
Linda un Laura stāsta par draudiem dabas un kultūras pieminekļiem Latvijā
Latviešu meitenes kopā ar franču skolēniem Seviļā
Filmējot aicinājumu Eiropas institūcijām (fonā- vertikālais dārzs)
Madridē pie skulptūras "Eiropas nolaupīšana"
2014.gada septembris.
Uzņemam viesus Līgatnē (ceturtā darba tikšanās)
Rit Eiropas Savienības Mūžizglītības programmas Comenius apakšprogrammas skolu sadarbības projekta „Kultūra un vide” otrais darba gads. Pēc 3 ārzemju darba tikšanās reizēm arī Līgatnei bija pienācis laiks uzņemt ciemiņus, un 22.septembrī mūsu novadā ieradās 35 viesi no 6 partnerskolām Rumānijā, Turcijā, Vācijā, Spānijā, Francijā un Grieķijā. Visilgāko ceļu bija mērojuši rumāņi, kas ieradās ar savu miniautobusu, savukārt pārējos viesus sagaidījām lidostā. Lielākās temperatūras atšķirības izjuta mūsu grieķu draugi, ielidojot no +35 grādiem Latvijas rudenī, kas viņiem šķita jau īsta ziema. Lai labāk iepazītu valsti, tradīcijas un kultūru, katrā viesošanās reizē skolēni dzīvo viesģimenēs, tāpēc man ir liels prieks par 15 atsaucīgajām līgatniešu ģimenēm, kuras piekrita uz 5 dienām uzņemt, izmitināt, pabarot un iepazīstināt ar sadzīvi skolēnu (un dažas ģimenes pat divus skolēnus), kas nerunā latviski (un varbūt slikti runā angliski), bet pēc šīm dienām izdarīs secinājumus par visu Latviju.
Centāmies laiku saplānot tā, lai varētu iepazīstināt
ciemiņus ar pēc iespējas vairāk kultūras un vides objektiem un mūsu tradīcijām.
Viesi iepazina skolas ēkas Līgatnē un Augšlīgatnē, nobaudīja skolas pusdienas,
vizinājās ar prāmi, izstaigāja Līgatnes dabas takas un vides inspektores Andas
Andrušaites vadībā iepazina GNP un izglītojošās vides spēles. Koncertā Līgatnes
kultūras namā piedalījās gan līgatnieši, gan katras partnerskolas pārstāvji, un
ikviens priekšnesums tika uzņemts ar sajūsmu, īpaši grieķu tautas dejas. Vienu
dienu veltījām Rīgai- Eiropas kultūras galvaspilsētai. Angliski runājoši gidi
viesus iepazīstināja ar Vecrīgu, baudījām latviešu ēdienus atpūtas centrā
„Lido”, bet vakarā apskatījām Balto kāpu Saulkrastos, kur nejauši satikām Ādažu
vidusskolas Comenius projekta dalībniekus. Ceturtdiena sākās ar
papīrizgatavošanas darbnīcu skolēniem Amatu centra meistares Diānas Gustavas
vadībā. Skolēnu darbi izdevās apbrīnojami kvalitatīvi un interesanti, tie
aizceļoja līdzi jauniešiem uz mājām . Bet, kamēr skolēni darbojās praktiski,
skolas direktore viesskolotājus iepazīstināja ar izglītības sistēmu Latvijā. Diena
turpinājās Cēsīs, kur, izrādot cieņu mūsu viesiem, apmeklējām turku kapus un
uzzinājām par 19.gadsimta sākuma notikumiem. Savukārt viduslaikus iepazinām
Cēsu pilī. Un tad vēl viena praktiska darbošanās- pīrāgu cepšana pie Ainas
Tarasovas „Krūmiņos”, un klāt jau atvadu ballīte ar sertifikātiem, ar latviešu,
grieķu, spāņu tautas dejām, ar atvadu asarām! Visiem kopā atlika vien secināt,
ka laiks paskrējis ļoti ātri. Piektdienas rītā skolotāji sēdās pie „apaļā
galda” viesu namā „Lāču miga”, lai izvērtētu paveikto un plānotu nākamos
pasākumus. Saņēmām ļoti daudz komplimentus par interesantajām aktivitātēm, par
viesmīlību un atsaucību, par skaisto un sakopto apkārtni un skolu.
Tad, kad ciemiņi jau bija atgriezušies mājās, viesģimenēm
tika lūgts izvērtēt pasākumu un atbildēt uz jautājumiem par to, kas izdevās un
kas nākamreiz būtu jādara savādāk . Visi atzina, ka pasākums ir izdevies ļoti
interesants, un nākamreiz vairs nebūs bail uzņemt viesskolēnus savās mājās. Žēl
tikai, ka dienas bija saplānotas tik ļoti strikti, ka maz atlicis laiks
vienkārši parunāties ar ciemiņiem.
Paldies visiem, kas palīdzēja un atbalstīja projekta
aktivitātes!
Viesi aizbraukuši, taču projekts turpinās! Un skolēni jau
gatavo nākamos mājas darbus par dabu, vidi un kultūru.
22.septembris- projekta partneru ierašanās, iepazīšanās ar viesģimenēm.
23.septembris- iepazīšanās ar skolu, dalībvalstu skolēnu prezentācijas par paveikto pirmajā darba gadā.
Pēcpusdienā- prāmja apmeklējums un aktivitātes Līgatnes dabas takās.
Vakarā- līgatniešu un viesu koncerts kultūras namā.
24.septembris- ekskursija Vecrīgā, pusdienas Lido un Baltās kāpas apskate Saulkrastos
25.septembris- pamatskolas ēkas apskate, papīrgatavošanas darbnīca un prezentācija par izglītības sistēmu Latvijā.
Dienas turpinājums Cēsīs- turku kapu apmeklējums un Cēsu pils apskate. Turpinājums "Krūmiņos" pie Ainas Tarasovas, lai kopīgi ceptu pīrāgus.
Vakarā sertifikātu ceremonija, atvadu vakariņas un ballīte ar tradicionālajām latviešu, grieķu, spāņu dejām.
Comenius projekta
sanāksme Vācijā.
Mācību gads tuvojas noslēgumam, un
noslēgumam tuvojas arī skolu sadarbības Comenius projekta „Kultūra un vide”
pirmais gads. Lai izvērtētu paveikto, partnerskolu skolēni un skolotāji no
Rumānijas, Turcijas, Latvijas, Spānijas, Francijas un Grieķijas maija sākumā
pulcējās Vācijā, Hohenkirchen, kas atrodas Vangerlandes provincē. Līgatnes
novada vidusskolu šajā sanāksmē pārstāvēja skolotāja Ilga Gablika, projekta
koordinatore Aija Ziediņa, skolēni Nikola Drēviņa, Kristena Cīrule un Marks
Kauls. Līdzi vedām arī radošos mājas darbus- zīmējumus un esejas par projekta
tēmu.
Arī Vācijā, tāpat kā iepriekš Rumānijā un
Turcijā, iepazinām skolu un izglītības sistēmu valstī. Mūsu sadarbības skola ir
būvēta 700 skolēniem, taču apmēram 5 gadu laikā skolēnu skaits ir divkārt
samazinājies gan migrācijas, gan zemās dzimstības dēļ. Ar pārsteigumu
konstatējām, ka no 37 skolotājiem 17 ir vīrieši.
Organizatori bija lieliski saplānojuši
nedaudzās dienas, ko pavadījām kopā. Apmeklējām alus rūpnīcu Jever, kurā ražo
arī bionādi (tā varētu būt limonādes radiniece), iepazinām Brēmenes arhitektūru
un vēsturi, kā arī daudzās Brēmenes muzikantu skulptūras. Taču neaizmirstamākais
un iespaidīgākais bija dubļu pārgājiens, kurā izbaudījām, ko nozīmē teiciens
„jūra līdz ceļiem”. No piekrastes līdz Baltrum salai gidu pavadībā devāmies
bēguma laikā, kad Ziemeļjūra ir atkāpusies, bet atpakaļ pēcpusdienā šo pašu
maršrutu veicām ar prāmi, jo bija paisums. Prieks par mūsu brašajiem skolēniem,
kas ar optimismu veica šo pārgājienu!
Izbaudījām skolotāju, skolēnu un ģimeņu
viesmīlību, ieguvām daudz jaunu draugu, tāpēc noslēgumā bija grūti šķirties un
nobira arī dažas asariņas. Taču, ļoti iespējams, kādu no iepazītajiem cilvēkiem
sastapsim septembrī Līgatnē, jo nākamā projekta sanāksme notiks Latvijā.
2014.gada 30.aprīlī Līgatnes novada vidusskolas 5.-7.klašu skolēni projekta "Kultūra un vide" ietvaros apmeklēja Āraišu muzejparku, iepazina Āraišu vējdzirnavas un apskatīja Cīrulīšu dabas taku Cēsīs.
Comenius projekta dalībnieku tikšanās Turcijā
No 3.līdz
7.martam Turcijā, Karamursel pilsētā, notika
Comenius skolu sadarbības
projekta „Kultūra un vide” otrā tikšanās. Līgatnes novada vidusskolu
tajā pārstāvēja projekta koordinatore Aija Ziediņa, skolotājas Baiba Aizupiete
un Ritma Timermane, skolēni Elīna Tabaka (10.klase), Egija Linda Nežborte (8.a
klase), Dāvis Pipirs (8.b klase) un Mariss Vizulis (8.b klase). Skolēni no 7
skolām projekta partnervalstīs (Grieķijas, Rumānijas, Turcijas, Vācijas,
Latvijas, Spānijas un Francijas) bija sagatavojuši mājas darbu- prezentācijas
par savas valsts floru un faunu, kā arī mitoloģiju un ticējumiem, kas saistīti
ar augiem un dzīvniekiem. Iepazinām arī Turcijas izglītības sistēmu un
mācījāmies turku tautas dejas. Eiropas klasē skolēni jauktās grupās veidoja plakātus
par mežu, pārrunāja tā nozīmi un problēmas. Mums bija lieliska iespēja iepazīt
musulmaņu valsts kultūru- apmeklējot mošeju un muzejus , baudot nacionālos
ēdienus, dzīvojot viesģimenēs, vērojot pilsētu ielas, klausoties mūziku un
dejojot. Pārsteidzoši bija visās klasēs redzēt Turcijas valsts dibinātāja
Mustafa Kemala Ataturka portretus un citātus no viņa runām, skolotājām tas
atgādināja padomju laikus. Apmeklējām arī šī politiķa savrupmāju- muzeju jūras
krastā. Redzējām to, kā politiķi gatavojas vietējo pašvaldību vēlēšanām marta
beigās, un aktīvākās partijas jau spējām atpazīt. Lieliska gida pavadībā
Stambulā iepazinām Sofijas katedrāli, Topkapi pili un Zilo mošeju. Esot
teiciens, ka, ja rok Sauda Arābijā, izrok naftu, ja rok Anatolijā (Turcijas Āzijas
daļā), izrok ūdeni, bet, ja rok Stambulā, izrok vēsturi. Apmeklējām arī Yalovu-
pilsētu, kas slavena ar saviem dārziem un termālajiem ūdeņiem.
Mūsu
partnerskola atrodas Turcijas Āzijas daļā pie Marmora jūras, un, pēc
ielidojošanas starptautiskajā lidostā
Eiropas daļā, šķērsojām Bosfora šaurumu, lai veiktu 2 stundu braucienu gar
Izmitas līci uz Karamursel. Mūs sajūsmināja vietējo iedzīvotāju viesmīlība,
skolotāju un vecāku atsaucība, gādība un ieinteresētība, ziedošās mimozas un
magnolijas, apelsīnu un citronkoki, kā arī milzīgie Turcijas karogi virs
pilsētām. Neizpalika arī gliemežvāku un marmora gabaliņu lasīšana Marmora jūras
krastā.
Tā kā
pasaule kļūst arvien mazāka un ceļot kļūst arvien iespējamāk, esam
pārliecināti, ka apmeklēsim mūsu jauniegūtos draugus atkal.
Visu projekta dalībnieku kopbilde uz Marmora jūras fona.
Prezentējot Latvijas floru un faunu
Turku nacionālās kāzu dejas
Pie ieejas Topkapi pilī blakus milzu platānai
Visu projekta dalībnieku kopbilde uz Marmora jūras fona.
Prezentējot Latvijas floru un faunu
Turku nacionālās kāzu dejas
Pie ieejas Topkapi pilī blakus milzu platānai
Comenius projekta
„Kultūra un vide” ietvaros
tiek izsludināts radošo darbu konkurss
par dabu.
Var iesniegt zīmējumus,
dzejoļus, esejas, komiksus, muzikālos darbus par Latvijas dabu- augiem,
dzīvniekiem, ūdeņiem. Dzejoļiem un esejām jābūt angļu valodā.
Darbus jāiesniedz klašu
audzinātājiem līdz aprīļa beigām. Labākie darbi ceļos uz projekta partnerskolu
Vācijā.
Comenius projekta 'Kultūra un vide" logo konkurss
autors: Amanda Linde, 9.klase.
autors:Renāte Strelēvica, 9.klase
autors: Agute Klints, 9.klase.
autors: Samanta Baumane, 9.klase.
autors: Egija Nežborte, 8.klase.
autors: Santa Kurzemniece, 9.klase.
autors: Ingūna Samarina, 6.klase
autors: Samanta Samarina, 8.klase
autors: Aleksandra Hiļčuka, 8.klase.
Comenius
projekta „Kultūra un vide” dalībnieku tikšanās Rumānijā.
No 11.līdz
15.novembrim notika Comenius skolu sadarbības projekta „Kultūra un vide” pirmā
tikšanās Rumānijā. Tajā piedalījās skolēni un skolotāji no Grieķijas, Turcijas,
Spānijas, Francijas, Vācijas, Latvijas un Rumānijas. Galvenais projekta mērķis
ir iepazīt un saprast Eiropas valstu kultūru un apkārtējo vidi.
Skolēnu
mājas darbs bija uzzīmēt projekta logo un plakātu. Katra projekta dalībvalsts
to veica savās skolās. Līgatnes novada vidusskolā ļoti daudz bērnu iesaistījās
šajā aktivitātē, un skolēniem palīdzēja vizuālās un lietišķās mākslas
skolotājas Ināra Brence un Dace Štrassere. Trīs labākie darbi tika izvirzīti
tālākai visu dalībvalstu vērtēšanai. Labāko logo autori bija Elīza Vaska, Elīna
Tabaka un Aleksandra Hiļčuka. Plakātus bērni veidoja pa grupām. Labāko darbu
autori bija Inguna un Samanta Samarinas, 6.a klase – Kārlis Vanags,
Anna Rijniece, Sabīne Medvedeva, Loreta Litvinoviča, Dāvis Pocevičs, Dāvis
Kažemaks, kā arī 8.a klases komanda ( Aleksandra Hiļčuka, Emīlija Krista Grava,
Egija Nežborte, Digna Bendzelovska un Lauma Krūmiņa).
Pirmajā
projekta ārzemju braucienā, kas tiek saukta par mobilitāti, devāmies mēs,
Līgatnes novada vidusskolas sestklasnieki, Anna Rijniece, Elīza Vaska un Kārlis
Vanags, kā arī projekta koordinatore skolotāja Aija Ziediņa un skolas direktore
Kintija Blūmentāle.
Tā kā mūsu
partnerskola atrodas Ungārijas pierobežā, tad lidojām uz Budapeštu, kur bija
iespēja apskatīt šo skaisto pilsētu, Donavu un tās tiltus. Rumānijā skolēni no
ārzemēm dzīvoja viesģimenēs. Mūsu sadarbības skola ir maza lauku skoliņa, un
visi viņu skolēni un vecāki tika iesaistīti šajā projektā. Pirmajā dienā
prezentējām savu skolu, kā arī uzaicinājām jauniegūtos draugus apmeklēt Latviju
2014.gadā, kad Rīga būs Eiropas kultūras galvaspilsēta. Mākslas stundās zīmētās
pastkartes nonāca pie mūsu sadarbības partneriem (Kristas Leišavnieces
zīmējums- Francijā, Lindas Tralles zīmējums aizceļoja uz Vāciju, Voldemāra
Dzeņa- uz Spāniju, Toma Dundes – uz Turciju, Alises Zommeres- uz Grieķiju, bet
Daira Kļaviņa pastkarte palika rumāņu ciematā Cimpani). Katru dienu bija ekskursijas
uz interesantām vietām. Timišoārā apskatījām Brīvdabas muzeju un vietas, kas
saistītas ar neatkarības revolūciju 1989.gadā. Karsta alās Karpatu kalnos
iepazinām stalaktītus un stalagmītus. Štei pilsētā uzzinājām par vara ieguves
procesu.
Liels bija
mūsu prieks, ka Elīnas Tabakas zīmētais logo uzvarēja starpvalstu balsojumā, un
tagad būs redzams uz visiem projekta dokumentiem 2 gadu garumā. Priecājamies
arī par to, ka mūs slavēja par labām angļu valodas zināšanām.
Līgatnes
novada vidusskolas skolēni